امروزه با پیشرفت صنایع تولید پارچه، انواع زیادی از پارچه‌ها با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است. یکی از پارچه‌های مورد علاقه مخاطبان و علاقه‌مندان به صنایع پارچه، پارچه ضد آب می‌باشد. این پوشش پارچه، با پوشش و ساختارهای مختلف از نفوذ آب به داخل پارچه جلوگیری می‌کند.

پارچه ضد آب چه کاربردهایی دارد؟ ویژگی‌های پارچه ضد آب چیست؟ در ادامه به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت.

انواع پارچه ضد آب کدام است؟

این پارچه‌های ضدآب انواع مختلفی دارند. از تفاوت انواع پارچه‌های ضد آب می‌توان به تفاوت در ساختار، کاربرد، جنس، زیبایی، کیفیت و قیمت اشاره کرد. قطعا هر کدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی طراحی شده و مزایا و معایب متفاوتی دارند. پس قبل از خرید، لازم است انواع و ویژگی هرکدام را مطالعه کنید:

پارچه با پوشش PUL

اولین نوع از پارچه‌های ضدآب، با پوشش PUL هستند و ضمن ضد آب بودن قوی، قابلیت ضد لک نیز دارند. PUL پوشش پلاستیکی بسیار نازک و مقام در برابر آب است که با پوشش دهی بر روی یک پارچه، می‌توان آن را ضد آب و لک ساخت. نکته بسیار قابل توجه این پارچه این است که می‌توان آن را بدون هیچ نگرانی شست.

پارچه با پوشش TPU

پوشش TPU رقیب سرسخت پوشش PUL برای ضد آب سازی پارچه‌ها است. زیرا ضمن کیفیت بهتر، دارای انعطاف و نرمی بیشتری نسبت به رقیب خود بوده و آسیب بسیار کمتری به محیط زیست می‌زند. البته ممکن است در مواقعی مقاومت کمتری در برابر نفوذ آب داشته باشد.

پشم

پشم به طور طبیعی، به خاطر چگالی بالا، ضد آب است. برای افزایش مقاومت آن در آب، اضافه کردن لانونلین می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

همچنین می‌توانید با خرید پشم پخته شده، کار خود را راحت کنید. پشم پخته شده، در آب جوشانده می‌شود و با این کار، چگالی پشم افزایش یافته و مقاومت بیشتری در برابر آب پیدا می‌کند.

وینیل (چرم پلاستیک و مصنوعی)

یکی از قوی‌ترین پارچه‌های ضد آب، وینیل است. وینیل با استفاده از مواد پلاستیکی و مصنوعی، ضد آب سازی شده و در ساخت و تولید کیسه‌های لوازم آرایشی و کیسه‌های مختلف رواج دارند. وینیل گسترش یافته به شدتی در مقابل آب مقاوم است که در ساخت تجهیزات و ابزار داخل قایق از آن استفاده می‌شود.

مشمع

از پارچه مشمع با نام پارچه مینا و پارچه آمریکایی یاد می‌شود. قبلا لایه بیرونی این پارچه پوششی از روغن موتور داشت که مقاومت آن را در برابر آب افزایش می‌داد. اما ورژن جدید این پارچه، با پوششی از وینیل در لایه بیرونی خود به یک پارچه زیبا و ارزشمند تبدیل شده است. این پارچه به علت شستشوی آسان در ساخت سفره و چمدان استفاده می‌شود.

میکرو الیاف

اگر در زمینه مد و لباس فعال باشید، حتما نام این پارچه را شنیده‌اید. این پارچه با مقاومت 100% مقابل نفوذ آب، ارزش بسیاری در بازار دارد. از این پارچه در تولید لباس‌ها و کت و شلوارهای مجلسی و بارانی استفاده می‌شود. امروزه این پارچه طرفداران زیادی به علت جذابیت و ارزش خود یافته است.

کاربرد پارچه ضد آب

همانطور که ذکر شد، پارچه‌های ضدآب کاربرد و استفاده‌های متفاوتی دارند. بعضی از آن‌ها از ارزش و زیبایی بالایی برخوردار بوده و مناسب استفاده در تولید البسه هستند، و همچنین قیمت بالایی نیز دارند. اما بعضی دیگر خاصیت استفاده در البسه را نداشته و قیمت پایینی دارند. به طور کلی، خرید پارچه عمده، به منزله کاربردهای زیر انجام می‌شود:

پارچه ضد آب 1
استفاده در تولید پوشاک

امروزه یکی از معیارهای مشتریان لباس‌های مختلف، مقاومت آن در مقابل آب است. چرا که با ریختن آب روی لباس با پارچه معمولی، صاحب لباس به دردسر بزرگی دچار می‌شود. اما با ضد آب شدن لباس‌های مختلف، این مشکل بزرگ به فراموشی سپرده شده است. امروزه پارچه ضد آب در تولید پوشاک مختلف مانند مانتو، پالتو، لباس ورزشی، کاپشن، کت و شلوار و…، استفاده رایجی دارد.

چتر

در تولید چتر، پارچه ضد آب نقش به سزایی دارد. چرا که از چتر به عنوان سپر در مقابل خیس شدن استفاده می‌شود و ضد آب بودن پارچه‌اش الزامی است.

پوشک و پد

پوشک‌ بچه، پد و نوار بهداشتی یکی دیگر از مواردی است که نیازمند پارچه ضد آب می‌باشد. این محصولات بهداشتی با پارچه‌هایی ضد آب تولید می‌شوند تا بتوان به صورت بهداشتی و راحت از آن استفاده کرد.

خرید پارچه ضد آب

امروزه خرید آنلاین پارچه ضد آب رواج یافته است. شما می‌توانید با انتخاب و بررسی پارچه مورد نظر خود، در صورت تمایل، اقدام به خرید عمده پارچه نمایید. البته هر سایت و یا پیج فروشنده پارچه قابل اعتماد نیست و برای خرید آنلاین پارچه با هر نوعی، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و اقدام به خرید پارچه عمده ارزان قیمت نمایید.

جهت مشاهده تمامی محصولات فروشگاه پارچه MRA و خرید پارچه می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.