امروزه برای بافت انواع لباس ها باید از پارچه های مختلفی استفاده نمود، در ساخت هر کدام از این پارچه ها باید از الیاف به خصوصی استفاده نمود، یکی از این پارچه های معروف که در حال حاضر استفاده زیادی دارد پارچه کشمیر می‌باشد، الیاف این پارچه از موی بزهای کشمیری تهیه می‌شود.
بهترین نوع آن نیز از منطقه کشمیر به دست می‌آید و سپس به مناطق مختلف فرستاده می‌شود، برای تولید آن باید یک فرایند خاص پشت سر گذاشته شود که به دو شکل سنتی و صنعتی انجام می‌گیرد، برای آشنایی هر چه بهتر با انواع آن و خرید پارچه کشمیر، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

انواع پارچه کشمیر

کاربرد انواع پارچه کشمیر

با توجه به مزیت های فراوانی که در آن وجود دارد می‌توان از آن برای تولید بسیاری از منسوجات استفاده کرد، به طور مثال برای دوخت پیراهن از این پارچه به طور وسیع استفاده می‌شود، قابل ذکر است که حالت عایق نیز دارد که به همین علت می‌تواند گرمای زیادی را ایجاد نماید.
از همین رو برای دوخت انواع کاپشن های زمستانی انتخاب مناسبی خواهد بود، همچنین همین گرم بودن آن را به یک مورد جذاب برای بافت پتوها تبدیل کرده است، امروزه بخش زیادی از پتوهای موجود در بازار از همین پارچه ساخته می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند.
اگر سری به فروشگاه پارچه بزنید متوجه خواهید شد که هر روزه تعداد زیادی از افراد برای خرید پارچه کشمیر مراجعه می‌کنند، در سال های اخیر برای ساخت نمونه های متنوعی از شال و روسری نیز از پارچه کشمیر استفاده می‌کنند که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

با توجه به کیفیت بالای شال و روسری کشمیر، امروزه اکثر کسانی که به دنبال محصولات درجه یک هستند آن را انتخاب می‌نمایند، شما می‌توانید با استفاده از این پارچه شلوارهای مختلفی نیز بدوزید، به صورت کلی انواع مختلفی از لباس ها به کمک این پارچه دوخته می‌شود.
قیمت آن با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مناسب بوده و به راحتی قابل تهیه است، البته خرید عمده پارچه کشمیر می‌تواند قیمت نهایی را برای شما پایین تر بیاورد و با بهای کمتری آن را تهیه کنید. خوشبختانه انواع رنگ ها بر روی این پارچه قابل اجرا است و می‌توان آن را به شکل های مختلفی درآورد.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه برزنت کیفی

قیمت انواع پارچه کشمیر

نحوه شستشوی پارچه کشمیر

برای اینکه عمر مفید پارچه کشمیر بیشتر شود باید اصول مختلفی را مدنظر قرار داد، یکی از این موارد نحوه شستشوی آن  می‌باشد که باید به آن توجه نمود، به صورت کلی این پارچه مقاومت زیادی دارد و در اثر شستشو دچار آسیب خاصی نخواهد شد.
بهتر است که این پارچه در آب ملایم شسته شود و آب داغ برای آن مناسب نیست، زمانی که فرایند شستشو به اتمام رسید باید حتما آب کشی انجام شود. بعد از آب کشی تا جایی که می توانید آب را از پارچه خارج کنید تا از لباس چکه نکند. وجود آب زیاد در لباس و چکه کردن آن می تواند بافت پارچه را بازتر کند و آن ضعیف تر گردد. شستشوی این پارچه را می توان با استفاده از ماشین لباسشویی یا به صورت دستی انجام داد.

در هر دو صورت پارچه به خوبی تمیز می شود و آلودگی هایی که بر روی آن وجود دارد از بین خواهد رفت. در هنگام چلاندن لباس فشار زیادی به آن وارد نکنید زیرا این امر می تواند منجر به وارفتگی لباس گردد. برای اینکه بهتر و راحت تر خشک شود،‌ بهتر است که آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا رطوبت از آن خارج گردد. بعد از اینکه خرید آنلاین پارچه کشمیر را انجام دادید،‌ پس از مدت زمان کوتاهی محصول به دستتان می رسد و می توانید از آن استفاده کنید.
در صورت کثیف شدن پارچه با کمک مواردی که گفته شد شستشو را انجام دهید. اگر می خواهید که یک لباس مناسب و درجه یک داشته باشید مسلما پارچه کشمیر یک انتخاب آگاهانه و درست برای شما خواهد بود.

جمع بندی

اگر بخواهید بهترین پارچه‌های موجود در بازار را بررسی کنید، بدون شک پارچه کشمیری یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود. با توجه به مزیت‌ها و کاربردهای فراوان این پارچه، بسیاری از تولیدکنندگان لباس آن را تهیه کرده و محصولات مختلفی از آن تولید می‌نمایند. اگر به دنبال خرید پارچه عمده ارزان قیمت هستید بهتر است که پارچه کشمیر را در لیست خرید خود قرار دهید. امیدواریم که با کمک گرفتن از مطالب این مقاله بتوانید یک انتخاب درست و حرفه‌ای در هنگام خرید داشته باشید.