هر کفشی از اجزا و پارچه رویه کفش متفاوتی ساخته شده است. از جمله قسمت های مختلف آن می توان به رویه کفش، تخت بیرونی، کفی های آن، مغذی، پاشنه کفش، زیر پاشنه و دیگر قسمت های پارچه رویه کفش اشاره کرد.

 

انواع کفش

کفش ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند و از لحاظ ظاهری و طرز محکم قرار گرفتن داخل پا به انواع مختلف بند دار، سگک دار و بدون بند دسته بندی می شوند. کفش ها از لحاظ جنس و سن و سال افراد به دسته هایی از جمله کفش زنانه، کفش مردانه، کفش زنانه-مردانه (قابل استفاده برای هر دو جنس) و بچگانه دخترانه و پسرانه می‌توان تقسیم کرد.


انواع پارچه رویه کفش

پارچه رویه کفش از جنس های مختلفی است که می تواند از جنس چرم، پارچه ای، پلاستیکی، کتانی و سایر جنس ها باشد . از اصلی ترین طبقه بندی های کفش دسته بندی آن ها از لحاظ کاربرد آن است . کفش ها به طور معمول از لحاظ کاربردی به 3 گروه اصلی کفش های معمولی، کفش های ورزشی و صنعتی تقسیم بندی کرد .

 

upper shoe fabric1

 

با توجه به این کاربرد کفش ها جنس رویه و زیره کفش مشخص می شود. برای خرید کردن یک کفش لازم است که از این دسته بندی ها با خبر باشید و بر طبق نیاز خود در پی کفش مناسب باشید.

انواع پارچه رویه کفش ورزشی

رویه ی کفش ها می تواند از جنس های مختلفی باشد و از چند لایه تشکیل شده باشد. در کفش های ورزشی و اسپرت اغلب جنس رویه کفش از نوعی پلاستیک خاص، توری و یا پارچه ساخته شده است. بخش مهم رویه کفش معمولا بیشترین قسمتی است که از یک جنس ساخته می شود.

این جنس هایی که برای کفش ورزشی ذکر کردیم به دلیل این است که در حین انجام حرکات ورزشی پا های افراد در وضعیت راحتی قرار بگیرد و محیط تنفس و رفت و آمد هوا در اطراف پا وجود داشته باشد . لازم به ذکر است که در بعضی از قسمت های رویه کفش های ورزشی از جنس چرم های طبیعی و یا مصنوعی استفاده شده است. برخی از کفش ها هم برای طبیعت گردی ساخته و طراحی شده است . و رویه ی آن از جنس مواد ضد آب است.

فروشگاه پارچه MRA در تولید و واردات بهترین و نوین ترین طرح های روز در انواع پارچه کیف،پارچه رویه کفش و پارچه چمدان و سایر موارد پیش قدم بوده است.

امروزه همین نوآوری و به روز بودن طرح ها و تنوع آن یکی از مهم ترین مواردی است که مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای خرید و استفاده از محصول بسیار خوب و مرغوب به دنبال آن می‌باشند.

upper shoe fabric2

اصلی ترین قسمت های رویه کفش

نقش مهم پارچه رویه کفش محافظت کردن از پا است. همه ی قسمت های رویه ی کفش در این وظیفه ی محافظت کردن موثر هستند. در ادامه به توضیح بخش های متفاوت رویه ی کفش می پردازیم. کوارتر برای پوشش دادن کناره ها و پشت پا استفاده می شود، از اینرو کوارتر پشت پاشنه کفش با ضخامت بالا در نظر گرفته می شود تا شکل ظاهری آن تغییری نکند و استحکام آن زیاد شود.


برای راحت پوشیده شدن کفش قسمت پشتی بعضی از کفش ها به صورت تکه پارچه ای کار می شود . ومپ قسمت مرکزی کفش، روی پا و جلوی کفش است. این بخش اصلی ترین مکان برای حفاظت از پا می باشد. معمولا در این بخش از پارچه رویه کفش از پارچه مشبک استفاده می شود که علت آن تهویه مناسب تر هوا و کم تر عرق کردن پا است.

 

قیمت پارچه کفش

هر کفشی از یک ساختمان کلی ساخته شده است که حاوی رویه، لایه میانی و زیره است. هر قسمت از کفش باید از بهترین جنس ها و متریال استفاده شود تا کیفیت کفش ما خوب و مرغوب باشد.

مهمترین بخش رویه ی کفش است.

پا های ما زمان زیادی را داخل کفش سپری می کند. به همین دلیل باید در هر حال هوای تازه به آن برسد تا از ایجاد بیماری های عفونی و بوی بد پا جلوگیری کند. پس در حین خرید پارچه باید به جنس آن دقت کنید تا کفش مناسب و با کیفیت خوب را انتخاب کنید و حد الامکان به پا های خود آسیب نرسانید. قیمت پارچه های کفش بر اساس جنسی که دارد متغیر است و ممکن است از قیمت کم تا بسیار بالا وجود داشته باشد پس در خرید پارچه کفش دقت کافی را داشته باشید.

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت اطلاعات کافی درباره قیمت پارچه و خرید پارچه همچون پارچه کفش، پارچه کیف لپ تاپ، پارچه چمدان به صفحه تماس با ما و یا مشاهده دیگر انواع پارچه های موجود به صفحه محصولات مراجعه فرمایید.