پارچه اسپان باند بیمارستانی یک نوع پارچه مخصوص با جنس الیاف پرس می باشد. این پارچه دارای خاصیت های بسیار زیادی می باشد که از جمله آنها می توان به آب گریز بودن و یا آب دوست بودن آنها اشاره کرد. این پارچه ها در بیمارستان ها کاربرد های بسیاری دارند اما می توان از آنها در مکان های مختلف دیگر نیز استفاده کرد. در متن های زیر از کاربرد های پارچه اسپان باند بیمارستانی بیشتر توضیح داده شده است.

پارچه اسپان باند بیمارستانی

انواع مختلف پارچه در بیمارستان های مختلف موجود می باشد و از آنها استفاده می شود. پارچه اسپان باند پارچه ای یکبار مصرف، بی بافت و یا پارچه ای با لایه سوزنی می باشد، این پارچه بخاطر مزایا و کاربرد های بسیار، در بیمارستان های مختلف استفاده بسیار می شود. دلیل بی بافت بودن این نوع پارچه این است که از الیاف پرس شده تولید شده است و در تولید آن از تار و پود هیچ گونه استفاده ای نشده است. این پارچه ها در عرض های 160، 100، و 120 تولید شده است و بالای 16 گرم وزن دارند. پارچه اسپان در بیمارستان ها معمولاً برای مواردی مانند: لباس بیمار، ماسک، کاور، کلاه اتاق عمل، کفش، لباس های جراحی، زیرانداز و یا روانداز های بیمار استفاده می شود. همچنین این پارچه دارای تنوع رنگ هم می باشد و در رنگ های سبز، قرمز، آبی نفتی، صورتی، آبی، سفید و… تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

کاربرد های پارچه اسپان باند

شاید شما هم مانند افراد زیادی، تا حالا اسم پارچه اسپان را نشنیده باشید و یا نام پارچه ی بدون بافت. و اولین بار است که اسم آن به گوشتان خورده است. به همین دلیل شاید بسیاری از کاربرد های آن را نمی دانید. این نوع پارچه ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها دارای قابلیت های بسیار کاربردی و خوب می باشند. از جمله مهمترین این کاربرد ها می توان به آب گریز بودن و همچنین آب دوست بودن این دستمال و یا قابلیت تنظیم میزان جذب اشعه ی فرابنفش اشاره کرد. این پارچه نسبت به ضخامت و کاربرد هایی که دارد، قیمت مناسبی نسبت به پارچه های دیگر را دارا می باشد و جزو پارچه های ارزان قیمت با کاربرد های زیاد می باشد. از کاربرد های زیاد این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در بسته بندی کاور
  • عمران و راه سازی
  • کشاورزی
  • پزشکی و بهداشتی
  • فیلتر سازی و فیلتراسیون

همچنین بخوانید: پارچه اسپان باند

پارچه اسپان باند بیمارستانی 5

ویژگی های پارچه اسپان باند بیمارستانی

ویژگی های بی نظیر و بسیار پارچه اسپان باند بیمارستانی، باعث شده است تا در کارهای مختلف، کاربرد های بسیار زیادی داشته باشد. از ویژگی های پارچه اسپان باند بیمارستانی می توانیم به این موارد اشاره کنیم که: بازیافت راحت تری نسبت به پارچه های دیگر دارد، در گرماژ ها و رنگ های مختلفی عرضه و تولید می شود، خاصیت آنتی باکتریال دارد، نرمی و لطافت خاصی دارند، در دو نوع آبگریز و آبدوست تولید و عرضه می شوند، به صورت چند لایه تولید می شوند، الیاف این نوع پارچه ها از جنس الیاف پرس است، این پارچه ها ضد اشعه ی خورشید می باشند. البته لازم به ذکر می باشد که پارچه هایی که در نوع سه لایه تولید و عرضه می شوند پارچه 3S نامیده می شوند. همچنین پارچه های دولایه 2S و پارچه های تک لایه S نامیده می شوند.

 

همچنین بخوانید: پارچه چیست و انواع پارچه دارای چه ویژگی هایی است؟

پارچه اسپان باند بیمارستانی 3

چند نکته در مورد پارچه های اسپان باند

همان طور که در متن های قبل گفتیم، پارچه اسپان باند بیمارستانی و یا ساده، این قابلیت را دارند که در دو نوع آب دوست و آبگریز تولید شوند. همچنین لازم به ذکر است که پارچه هایی که از نوع آب گریز می باشند را واترپروف، و پارچه هایی را که از نوع آب دوست هستند، هیدروفیل می نامند. یکی از قابلیت های دیگر پارچه های اسپان باند بیمارستانی این است که می توان روی آنها طرح دلخواه چاپ کرد. روی این پارچه ها دو نوع چاپ انجام می شود. آن دو نوع عبارتند از چاپ فلکس و چاپ سیلک. تفاوت این دو نوع چاپ این می باشد که چاپ سیلک به خاطر دارا بودن کیفیت رنگ بهتر، هزینه بیشتری نسبت به چاپ فلکس دارد، اما چاپ فلکس سریع تر از چاپ سیلک انجام می شود.

همچنین بخوانید: پارچه نانو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه اسپان باند بیمارستانی 2

قیمت خرید آنلاین پارچه

قیمت خرید پارچه عمده ارزان اسپان باند بیمارستانی، با توجه به گرماژ و عرض آنها قیمت گذاری می شود. همچنین رمگ این پارچه ها نیز تاثیر بسیاری در قیمت پارچه دارد. خرید پارچه اسپان باند بیمارستانی از فروشگاه پارچه های مختلف امکان پذیر است، اما مراقب باشید وقتی این پارچه را خریداری می کنید، جنس تقلبی را به جای جنس اصلی خریداری نفرمایید. همچنین اگر این پارچه را از طریق اینترنت و آنلاین خریداری می کنید، مطمئن باشید حتماً سایت مورد نظر معتبر باشد و جنس های تقلبی به فروش نگذارند.

جهت مشاهده محصولات ما در مجموعه فروشگاه پارچه MRA به صفحه محصولات مراجعه فرمایید و جهت سفارش انواع پارچه به صورت عمده و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه از طریق صفحه تماس با ما تماس حاصل فرمایید.