افرادی که در صنایع دستی مخصوصا چرم دوزی فعالیت می نمایند یا به انجام آن تمایل دارند با آستر اشبالت و کاربرد آن در این صنعت به خوبی آشنا هستند. این نوع متریال به دلایل مختلفی در تنوع گوناگون در چرم دوزی مورد استفاده قرار می گیرد که با آن آشنا می شویم.

آستر اشبالت

معمولا کیف ها در متریال های مختلفی تولید می شوند. چرم طبیعی و چرم مصنوعی از جمله متریال ها مهم در تولید این محصولات است. از چرم ها در طبقه بندی های مختلف جهت دوخت کیف با درجه کیفی مختلفی استفاده می شود. چرم طبیعی و چرم مصنوعی خود در درجه های گوناگونی تولید می شود که استفاده از آن در تولید کیف و کفش باعث تغییر در کیفیت این محصولات می شود.

اما تنها رویه کیف و کفش نیست که بر درجه کیفیت محصول تاثیر مستقیم دارد. برای پوشش سطح داخلی کار و برای ایجاد استحکام و زیبایی بیشتر از انواع مختلفی از متریال ها جهت آستر کشی سطح داخلی استفاده می شود. آستر اشبالت و کاربرد آن از شناخته شده ترین نوع متریال ها در این زمینه است کیفیت و کمیت اشبالت بر درجه کیفی محصول نهایی تاثیر زیادی داشته و باعث تغییر در قیمت آن نیز می شود.

کاربرد آستر اشبالت

آستر اشبالت نوعی پارچه سوییت است. این نوع پارچه به دلیل مقاومت بالا در صنعت چاپ و تبلیغات بسیار کاربردی است. اما برای این که دوام و استحکام این متریال بیشتر شود قسمت پشت آن را با ماده ای مخصوص لمینت می نمایند. این کار باعث ایجاد استحکام و ماندگاری آستر و همچنین مقاومت آن در برابر نفوذ رطوبت می شود. استفاده از آستر اشبالت و کاربرد آن در صنعت کیف و کفش باعث عمر طولانی تر این محصولات شده و جلوه بصری بیشتری نیز ایجاد می نماید.

همچنین بخوانید: مزایا و ویژگی های مهم پارچه سومیت

آستر اشبالت 2

نحوه تولید آستر اشبالت

همان گونه که گفته شد آستر اشبالت نوعی پارچه سوییت است. این نوع پارچه خود دارای دوام و استحکام زیادی است. استفاده از متریال سوئیت در تولید پرچم، تابلو و یا بیلبوردهای تبلیغاتی در صنعت چاپ نامی کاملا شناخته شده است. به دلیل استحکام بالای این پارچه از آن می توان برای تولید کیف و کفش نیز استفاده نمود. اما برای این که ایستایی بیشتری به کیف و کفش با این نوع آستر داده شود پارچه سوئیت با نوعی آستر سوزنی لمینت می شود. روش لمینت کردن در این متریال به این صورت است که پارچه سوزنی در اثر حرارت و فشار به قسمت پشت پارچه سوئیت چسبیده می شود. به این کار به اصطلاح لمینت گفته می شود. لمینت کردن آستر سوزنی به پشت پارچه سوئیت آن را به آستر اشبالت تبدیل می کند. علاوه بر آن باعث ایستایی کار شده و جلوه زیبا تری به محصول می بخشد.

ابعاد آستر اشبالت و کاربرد آن در صنعت کیف و کفش

برای این که از آستر اشبالت و کاربرد آن در صنعت کیف و کفش بهتر اطلاع حاصل نمایید باید از ابعاد و متراژ مورد نیاز خود اطلاع کافی داشته باشید. آستر اشبالت بیشتر به صورت یارد در فروشگاه پارچه به خریداران عرضه می شود. یارد واحد طول با اندازه کمتر از یک متر است. به همین دلیل در زمان خرید پارچه اشبالت به این اندازه توجه نمایید. معمولا اندازه آستر اشبالت 90 در 140 تولید می شود. قیمت پارچه اشبالت نیز با توجه به همین ابعاد تعیین می شود.

همچنین بخوانید:آشنایی بیشتر با پارچه کرپ خاویاری

آستر اشبالت 1

نکات مهم در خرید آستر برای کیف و کفش

تنوع در تولید متریال برای استفاده به عنوان آستر باعث ایجاد تنوع وسیعی در قیمت این متریال ها شده است. به همین دلیل در زمان خرید آستر اشبالت و کاربرد آن در کیف و کفش باید به چند نکته مهم توجه نمایید.

آسترها جهت شکل دادن به کیف و کفش در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت برای کیف و کفش های قیمتی تر و مجلسی از آستر با کیفیت بالاتر استفاده نمایید. معمولا در این نوع محصولات از نوعی آستر موسوم به آستر قدک استفاده می شود. این نوع به دلیل استحکام بالا در کف کیف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
در کیف هایی که نرم و حالت پذیر هستند از آستر فوم استفاده نمایید. دیواره کیف مهمترین قسمت برای استفاده از این نوع آستر است.
در بعضی از کیف های چرمی برای زیبایی بیشتر و دوام بالاتر علاوه بر آستر از لایی چرم نیز استفاده می شود. این لایی در حد فاصل میان آستر و چرم قرار گرفته و دوام و عمر طولانی تری به محصولات با ارزش شما می دهد.
در زمان خرید آستر اشبالت و کاربرد آن در دوخت کیف به نوع چرم مصرفی در تولید کیف توجه نمایید. ایجاد تناسب رنگ و جنس بین دو متریال رویی و آستری باعث استحکام و زیبایی و علاوه بر آن عمر طولانی تر محصول می شود.
توجه کنید که اشبالت به نوعی چرم مصنوعی نیز اطلاق می شود. در زمان خرید حتما به نوع آستری این محصول توجه نمایید.

برای خرید آنلاین پارچه و همچنین خرید پارچه عمده ارزان به سایت فروشگاهی ما مراجعه فرمایید. بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را با خرید محصولات ما تجربه نمایید. جهت ارتباط با کارشناسان ما در فروشگاه پارچه MRA از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.