پارچه ملانژ یکی از پر کاربرد ترین در نوع خودشان هستند، به طور کلی در عموم به آن‌ها پارچه نخی گفته می‌شود ولی موردی که وجود دارد فقط درصد اندکی از آن‌را نخ تشکیل می‌دهد که بیشتر الیاف به کار رفته نخ های مصنوعی می‌باشند.
جنس نخ های طبیعی که در تولید و ساخت چنین پارچه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس پنبه بوده و در صنعت پوشاک و تولید انواع لباس های پاییزی و زمستانی کاربرد فراوانی دارند.
نخ ملانژ دارای ویژگی های زیادی می باشد که این نوع ویژگی ها باعث زیبایی و ترغیب مشتریان به خرید پارچه را به وجود می آورد که در این مطلب به ویژگی ها و کاربرد پارچه ملانژ بیشتر خواهیم پرداخت.

ویژگی پارچه ملانژ

نخ هایی که در تولید و ساخت پارچه های ملانژ استفاده می‌شوند از معروف به نخ ملانژ هستند که دارای ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد های بی‌شماری در صنعت نساجی و تولید انواع پارچه دارند، نخ های ملانژ از نگ سیاه و تیره شروع می‌شوند و به سمت رنگ طوسی و طوسی روشن تغییر می‌کنند.
ولی با پیشرفت علم در تکنولوژی های جدید از رنگ های بیشتری در تولید بهتره می‌برند، پارچه های ملانژ به علت استفاده از همچین رنگ های خاصی دارای نام و شهرت خاصی هستند که آن‌ها را از دیگر پارچه ها متمایز می‌کنند.

در تولید پارچه ملانژ ترکیب نخ طبیعی و مصنوعی بکار رفته است که پس از بافت هر دو نخ آن را رنگ می‌کنند و به دلیل اینکه نخ مصنوعی نسبت به نخ طبیعی کمتر رنگ را به خود می‌گیرد رنگ نخ تیره و روشن می‌شود که پارچه ملانژ را به وجود می‌آورد. بعضی از افراد گمان می‌کنند که قیمت پارچه های ملانژ بالا می‌باشد که در واقع پارچه‌های ملانژ به دلیل پایین بودن قیمتشان جزء پارچه های محبوب می‌باشد و در صنعت پوشاک جزء پارچه های پر کاربرد می‌باشد.

همچنین بخوانید: تفاوت پارچه جاجیم و پارچه گلیمی

پارچه ملانژ1

 

انواع پارچه ملانژ

به دلیل استفاده از نخ های مختلف در تولید این مدل پارچه که شامل نخ های لاکرا، اسپان، فلامنت، ویسکوز و ترویرا می‌باشد مدل های مختلف نیز تولید می‌کنند که شامل پارچه های بسیاری می‌باشد که در مصارف گوناگون کاربرد دارد، در زیر نام انواع پارچه ملانژ برده شده است:

  • دورس ملانژ
  • اسپان ملانژ
  • ویسکوز ملانژ با لاکرا
  • ویسکوز ملانژ بدون لاکرا
  • ملانژ کجراه
  • ملانژ دورس

 

کاربرد پارچه ملانژ

پارچه های ملانژ بیشتر در لباس های گرم و ورزشی کاربرد دارد اما در دوخت و تولید بسیاری از لباس های دیگر نیز کاربرد دارد که عبارتند از: تی شرت، لباس های خانگی و سویشرت، پارچه تریکو ملانژ جزء پارچه هایی است که برای همه سنین کاربرد دارد.

آن‌ها به صورت یک رو که در مدل های راحت و نازک مثل تاپ و تی شرت کاربرد دارد، دورو که در لباس های گرم و ورزشی و نسبتا ضخیم کاربرد دارد، دورس که در لباس های پشت کرک دار مناسب گرمکن و اسلش کاربرد دارد و فانریپ که مناسب لباس های ورزشی، پیراهن و تیشرت می‌باشد، وجود دارد و به دلیل وجود نخ پلی استر در پارچه های ملانژ باعث درخشندگی و شفافیت رنگ این مدل پارچه شده است که برای خانم ها جذاب می‌باشد و بیشترین مخاطب خرید این مدل پارچه ها خانم ها می‌باشند.

قیمت پارچه ملانژ

اگر بخواهیم از مزایای پارچه های ملانژ سخن بگوییم باید به قیمت مناسب آن اشاره کنیم که به دلیل قیمت ارزان آن فروش بالایی نیز دارد و از دیگر مزایای این مدل پارچه کاربرد این پارچه در تمام فصل ها می باشد. به دلیل قیمت مناسب این مدل پارچه، خرید پارچه عمده برای تولیدی ها انجام می شود که سود نسبتا خوبی نیز برای تولیدی ها دارد.

همچنین بخوانید: پارچه پلی استر

پارچه ملانژ 2

چنانچه شما عزیزان نیز مایل به خرید آنلاین پارچه هستید و یا قصد خرید این نوع پارچه را دارید می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

ما در فروشگاه پارچه MRA سعی در ارائه بهترین محصولات، جهت خرید پارچه عمده ارزان قیمت و فروش آن به هموطنان عزیزمان را داشته ایم.