به هنگام ورود به فروشگاه پارچه با انواع پارچه مواجه می شوید که دارای کیفیت ،جنس، مصارف گوناگون و… هستند.مقایسه پارچه یکی از راه هایی است که می تواند در انتخاب پارچه دلخواه به شما کمک کند. شما با استفاده از ترفند مقایسه پارچه می توانید پارچه مد نظر خود را از بین انبوه پارچه هایی با کاربردهای مشابه بیابید.

پارچه ریپس ساده

پارچه ریپس از انواع پارچه هایی است که جنس خشکی دارد بسیار محکم و سخت است این پارچه مانند بسیاری از پارچه ها از نخ و پنبه ساخته شده است. پارچه ریپس دارای کاربردهای مختلفی می باشد و بر حسب نوع کاربری از انواع پارچه برای پشت کار استفاده می شود.پارچه هایی که برای پشت کار استفاده می شود عبارتند از ساتن، پلاستیک، کتان و… بیشتر سعی می شود از پارچه ای برای پشت پارچه های ریپس استفاده شود که مقاومت و خشکی پارچه را افزایش دهند.این نوع پارچه را با تراکم پود بالا تولید می کنند و به هنگام بافتن آن از دستگاه هایی استفاده می شود که الیاف پارچه را به صورت اریب بدوزد. زمانی که با دست خود پارچه را لمس می کنید متوجه بافت درشت پارچه خواهید شد. این نوع پارچه را می توان در رنگ های مختلف تولید کرد به هنگام خرید پارچه ریپس باید به کاربرد آن توجه کنید زیرا همان طور که گفته شد پارچه ریپس برای مصارف گوناگونی مانند پارچه های سیسمونی، کوله پشتی، ساک ورزش، کفش، چمدان و… کاربرد دارد.

پارچه ساتن

ساتن پارچه ای است که از الیاف ابریشم و موادی مانند پلی استر و استات تولید می شود.گاهی برای این که قیمت پارچه مقرون به صرفه شود و عموم مردم بتوانند از این نوع پارچه استفاده کنند از الیاف مصنوعی نایلون برای تولید آن استفاده می کنند.نرمی و لطافت پارچه ساتن به علت نوع بافت تارو پود آن است. پارچه ساتن دارای انواع گوناگونی است که عبارتند از:

  • پارچه ساتن بارنت: یکی از انواع پارچه های بسیار براق ساتن می باشد
  • پارچه ساتن کتان: این پارچه برخلاف سایر پارچه ها در پشت پارچه بافت شیاردار وجود دارد
  • پارچه ساتن با پشت کرپ: روی این پارچه از جنس ساتن است و پشت آن از جنس کرپ می باشد
  • پارچه ساتن لغزنده:نوعی از پارچه است که پشت آن از جنس کتان است.

مهمترین ویژگی پارچه ی ساتن این است که بسیار نرم و لطیف است. همانطور که گفته شد پارچه ساتن دارای انواع گوناگونی است. برخی از انواع پارچه های ساتن حالت سفت و محکمی دارند و عموما به عنوان پشت پارچه های دیگری استفاده می شود که بایستی از مقاومت کافی برخوردار باشند.

 

همچنین بخوانید: راهنمای خرید پارچه ریپس و معرفی کامل آن

مقایسه پارچه ریپس و ساتن 22

مقایسه پارچه ریپس ساده با پارچه ریپس پشت ساتن

برای تولید پارچه ریپس ساده از مرغوب ترین الیاف استفاده می شود.برای تولید این نوع پارچه از جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی به روز استفاده می شود. قیمت خرید آنلاین پارچه ریپس ساده در وب سایت ما بسیار ارزان تر از آنلاین شاپ های دیگر می باشد. پارچه ریپس پشت ساتن نیز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.نکته ی مهم به هنگام مقایسه پارچه ریپس ساده با ریپس پشت ساتن این است که پارچه های ریپس پشت ساتن دارای حالتی چرم گونه می باشند. با ترفند مقایسه پارچه در وب سایت ما می توانید پارچه ای مناسب و متناسب با کاربری خود را تهیه کنید.وب سایت ما آمادگی عرضه پارچه به شکل عمده به فروشگاه ها را دارد .فروشگاه های معتبر با خرید پارچه عمده از فروشگاه ما می توانند اولین خرید پارچه عمده ارزان را تجربه کنند.

همچنین بخوانید: توضیحاتی در مورد کاربرد پارچه ساتنی

مقایسه پارچه ریپس ساده با ساتن

چاپ بر روی پارچه

برای چاپ بر روی پارچه روش های گوناگونی وجود دارد. چاپ پارچه بر روی انواع پارچه انجام می شود ولی عموما بر روی پارچه نخی، پنبه ای و پلی استر چاپ را انجام می دهند. پارچه های دیگر نیز قابلیت چاپ را دارند اما هر پارچه ای روی آن چاپ می شود درصدی از مواد گفته شده را دارد.

  • برای چاپ بر روی پارچه پلی استر از روش چاپ مستقیم استفاده می شود. چاپ با این روش کاملا طبیعی می باشد.
  • روش چاپ بر روی پارچه ی پنبه ای به صورت برچسب می باشد.
  • برای چاپ بر روی پارچه های نخی مانند پارچه های پنبه ای از روش برچسب استفاده می شود.

مقایسه پارچه ریپس ساده با پارچه ریپس چاپی

همان طور که گفته شد چاپ بر روی پارچه تا حد زیادی بستگی به جنس و نوع پارچه دارد. در مورد پارچه های ریپس هم از آنجایی که دارای بافت درشت و اریبی هستند امکان چاپ مستقیم بر روی پارچه وجود ندارد و مانند پارچه های نخی و پنبه ای از روش برچسب برای چاپ بر روی پارچه ریپس استفاده می شود. با مقایسه پارچه ریپس ساده و ریپس چاپی مشخص می شود که عمده ی تفاوت این پارچه ها در نوع کاربری آن ها می باشد.

 

 

فروشگاه پارچه MRA با ارائه بهترین محصولات در صنعت نساجی همراه شما می باشد. چنانچه قصد خرید پارچه به صورت عمده را دارید می توانید با کارشناسان ما در مجموعه MRA از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.