یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای طراحی لباس و استفاده از پارچه، مشخص کردن نوع پارچه می‌باشد. موردی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید در انتخاب آن دقت فراوانی بخرج دهید. انواع مختلفی از پارچه وجود دارند که هر کدام با داشتن مزایا و ویژگی‌های بخصوص خود توانسته‌اند مشتری‌های خود را جذب کنند.
دو نوع اصلی از پارچه‌ها که امروزه توسط فعالان این حوزه و عموم مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده می‌شوند را می‌توان پارچه برزنت و پارچه پلی استر دانست. دو نوع از پارچه که همیشه در حال رقابت بوده‌اند و به علت محبوبیت بالای هر دو شاهد این بوده‌ایم که افراد زیادی بین خرید یکی از آن‌ها به شک افتاد‌ه‌اند.

پارچه پلی استر یا پارچه برزنت کدام یک بهتر است؟

نظر شما چیست؟ آیا پارچه‌ی پلی استر بهتر است؟ اگر که به دنبال اطلاعات مختصری در مورد هر نوع پارچه و کاربرد آن‌ها هستید بهتر است در ادامه‌‌ی مطلب با ما همراه باشید.
چرا که ما سعی داریم تا با ذکر مهم‌ترین ویژگی‌های هر دو نوع پارچه‌ی بپردازیم و در اصل این دو مورد را به صورت مختصر مقایسه کنیم تا شما بدانید که کدام یک برای نیاز‌های شما بهتر هستند.

پارچه پلی استر

پلی استر چیست؟

در اصل پارچه پلی استر یکی از گونه‌های مواد نفتی و پلیمری می‌باشد، زمانی این ماده بدست می‌آید که ماده‌ای شیمیایی با نام هاردنر را با حرارت زیادی ذوب کنند. ماده‌ای که با استفاده از آن می‌‌توان اشکال مختلفی را در آورد.
در صنایع خاصی نظیر پارچه بافی شاهد این هستیم که از پلیمر استفاده‌ی زیادی شده است و با استفاده از آن به تولید پارچه‌های پلی استر می‌پردازند.
پارچه‌های مذکور با داشتن مقاومت بالا توانسته‌اند بسیار محبوب باشند و به همین علت، چروک نمی‌شوند و همچنین سبک هستند. البته پارچه‌‌‌ی مذکور بدون عیب نیز نیست و یکی از اصلی‌ترین معایب آن را می‌‌توان اشتعال‌ پذیری بالا بخاطر جنس آن دانست که استفاده از آن در بعضی از مکان‌ها بسیار خطرناک است.

پارچه برزنت چیست؟

پارچه‌ی برزنت دارای ساختار خاصی است که بیشتر آن از نخ پنبه و بخش دیگر از مواد پلیمری تشکیل شده است. پارچه‌ی مذکور دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب است و در کارخانه‌ها و تولیدی‌ها از این نوع پارچه استفاده می‌شود.
یکی از مواردی که قابل توجه است را می‌توان ضدحریق بودن این پارچه دانست که دقیقاً ویژگی مثبتی برخلاف پارچه‌ی پلی استر می‌باشد.

برزنت بهتر است یا پلی استر؟

حال وقت آن رسیده است که به سوال برزنت بهتر است یا پلی استر پاسخ دهیم. در پاسخ به سوال مذکور در ابتدا باید به این مسئله توجه کنید که پارچه‌ی برزنت دارای انواع مختلف و متنوعی می‌باشد، تنوع این پارچه باعث شده است که هر کدام مصارف مختلفی داشته باشند و لذا افراد با نیاز‌های متفاوت به تهیه‌ی آن بپردازند.
به همین دلیل است که می‌توان گفت مقایسه‌ی این دو نوع پارچه ممکن نیست و در اصل اینگونه نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر است.

پارچه برزنت

نتیجه گیری

ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، امیدواریم که با خواندن موارد گفته شده بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مقایسه پارچه برزنت با پلی استر بدست بیاورید.
ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهم‌ترین اطلاعات در رابطه با هر دو نوع از پارچه بپردازیم تا شما بتوانید به صورت قطعی و با استدلال، بر اساس نیاز و سلیقه‌ی خود بهترین را انتخاب کنید.
قابل توجه است که بین دو پارچه‌ی مذکور بهترین وجود ندارد و در اصل هر کدام با داشتن فواید و ویژگی‌های متفاوت دارای کاربرد متفاوت هستند، موردی که باعث می‌شود هر کدام در شرایط متفاوتی استفاده داشته باشند.

پس همانطور که متوجه شدید همه‌چیز به نیاز‌های شما بستگی دارد و ممکن است نوعی از پارچه دارای خاصیت‌های مد نظر شما باشد و به همین علت آن را انتخاب کنید. اگر که به دنبال خرید پارچه عمده ارزان قیمت، خرید پارچه عمده یا اطلاع از قیمت پارچه هستید بهتر است با بخش پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید تا بتوانید سوالات خود مطرح کنید.
همچنین برای جهت اطلاع از انواع و مدل های مختلف محصولات فروشگاه ام ار ای همانند پارچه اسپاند باند یا … می‌توانید از سایت بخش محصولات دیدن نمایید و در صورت نیاز به خرید به تیم مجرب ما اطمینان کنید و با خیال راحت محصولات ما را خریداری کنید.