از مهمترین پارچه هایی که در بازار در تنوع زیادی یافت می شود آستری ها هستند. این پارچه ها در زیر پارچه های اصلی برای دوخت لباس مورد استفاده قرار گرفته و به لباس زیبایی چشمگیرتری می دهد. در مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر با ویژگی های این دو نوع این پارچه بیشتر آشنا می شویم.

آستری معمولی

در دنیای پارچه ها تنوع بسیار زیاد است. هر فرد بنا بر سلیقه و نیاز خود به خوبی می تواند در دنیای رنگارنگ پارچه ها نوع خاص و مورد علاقه خود را از نظر بافت و رنگ پیدا کند. دوخت لباس های مختلف نیز با توجه به بافت پارچه ها صورت می گیرد. اما در این دنیای رنگارنگ نیز باید قوانینی وجود داشته باشد تا لباس های دوخته شده از کیفیت بالاتری برخوردار شوند. استفاده از آستر به لباس ها زیبایی بیشتری می دهد و البته استحکام و عمر این لباس ها را نیز بیشتر می نماید. اما برای هر نوع پارچه که به عنوان پارچه اصلی انتخاب می شود از نوع خاصی از آستری باید استفاده نمود. توجه در رعایت این نکته باعث جذابیت بیشتر لباس ها می شود. آستری معمولی و آستری سوپر هر دو به عنوان آستر لباس مورد استفاده هستند اما با مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر به خوبی می توان دریافت که تفاوت این پارچه ها تا چه میزان است.

آستری سوپر

برای بیشتر پارچه ها با توجه به بافت آن ها و کلفتی و نازکی پارچه از آستری های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال، آستری ابریشم تنها به عنوان بخش زیرین لباس هایی به کار می رود که دارای ویژگی نرمی و لطافت باشد. استفاده از این نوع برای پارچه هایی که به عنوان لباس منزل یا لباس کار مورد استفاده قرار می گیرند تنها باعث پرداخت هزینه های گزاف می شود.

آسترهای سوپر پنبه نیز پارچه های نرم و بسیار لطیف هستند که کاربرد آن ها بیشتر در دوخت لباس افراد با پوست حساس است. باید توجه نمود که استفاده از آستری معمولی و آستری سوپر پنبه در دوخت لباس های کودکان مانع از آسیب به پوست و ایجاد حساسیت در آن ها می شود.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید پارچه

تفاوت آستری معمولی و سوپر 5

مقایسه آستر معمولی و آستری سوپر

در فروشگاه پارچه فروشی می توان پارچه های مختلفی را یافت که به عنوان آستری در دوخت لباس ها مورد استفاده هستند. بسته به نظر مصرف کننده از پارچه های مختلفی مانند: ابریشم، ساتن، پنبه و یا … می توان به عنوان آستری معمولی در لباس ها استفاده نمود. اما زمانی که واژه سوپر به پارچه ای اضافه می شود به معنای آن است که این نوع با ویژگی های خاصی تولید شده است. به عنوان نمونه آستری سوپر پنبه به معنای آن است که این نوع آستری از متریال پنبه با کیفیت و مرغوبیت بیشتری تولید شده است. در خرید پارچه علاوه بر توجه به نوع پارچه به ضخامت و قیمت پارچه اصلی نیز توجه نمایید. انتخاب نوع آستری با توجه به این موارد باعث می شود تا خریدی بهتر و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

همچنین بخوانید: پارچه نانو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت آستری معمولی و سوپر 4

موارد مهم در مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر

برای این که در زمان خرید بتوانید به خوبی متوجه مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر شوید باید به چند مورد مهم توجه نمایید:

  • آستری معمولی دارای قیمت کمتر و البته کیفیت پایین تری است. به همین دلیل حتما با توجه به قیمت پارچه اصلی اقدام به تهیه آستری برای آن نمایید.
  • با مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر متوجه نرمی و لطافت در آستری سوپر می شوید. بیشتر آستری های سوپر از درجه کیفی بسیار بالا تری نسبت به آستری های معمولی برخودارند.
  • آستری سوپر در زمان شستشوی لباس ها کمتر دچار کوتاهی و آب رفتن می شوند. آب رفتن آسترها در بیشتر لباس ها باعث ایجاد چروک و ظاهر بد لباس می شوند.
  • از دیگر مواردی که در مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر باید عنوان شود عدم عرق کردن بدن در آستری سوپر است. به دلیل کیفیت متریال مصرفی در این نوع آستری ها این نوع مانع از تبادل دمای بدن و محیط نمی شود و بدن عرق نمی کند.

همچنین بخوانید: ویژگی های پارچه مناسب کفش 

تفاوت آستری معمولی و سوپر 2

خرید عمده پارچه

امروزه فروشگاه های عرضه پارچه به صورت اینترنتی نیز فعالیت می نمایند. خرید پارچه عمده از این فروشگاه ها به نفع مصرف کننده بوده و قیمت خرید آنلاین پارچه از این فروشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است. اما توجه نمایید که حتما در زمان خرید با مقایسه آستری معمولی و آستری سوپر اقدام به خرید نمایید.

  • آستری ها باعث ایستایی بهتر و زیبایی لباس دوخته شده می شود. برای پارچه ها با توجه به ارزش پارچه اصلی اقدام به تهیه آستری نمایید. هر چه ارزش پارچه اصلی بیشتر است استفاده از آستری سوپر برای آن باعث جذابیت بیشتر و عمر طولانی تر لباس شما می شود.
  • هیچ گاه از آستری با قیمت ارزان برای پارچه های گران قیمت خود استفاده نکنید. اگرچه آستری ها در زیر پارچه اصلی به کار می روند اما کیفیت آنها بر ظاهر لباس تاثیر زیادی دارد.
  • توجه به فصل نیز باعث انتخاب بهتر پارچه به عنوان آستر برای لباس ها می شود.

در صورتی که پرداخت هزینه برای شما مشکل ایجاد نمی نماید حتما از آستری های سوپر برای لباس های با ارزش خود استفاده نمایید این کار به شما استایلی زیبا و زیبایی چشمگیری هدیه می کند. برای خرید پارچه عمده ارزان می توانید به سایت فروشگاهی ما مراجعه فرمایید.