تولید چادرهای مسافرتی و یا کیف های نگهداری از تجهیزات الکترونیکی نیاز به متریال های با دوام و مستحکمی دارد که هیچ گونه رطوبت به داخل آن نفوذ نکند. پارچه سومیت نوعی پارچه با خواص ویژه است که برای استفاده در این امور بسیار مناسب است. در این مقاله با ویژگی ها و انواع این پارچه بیشتر آشنا خواهید شد.

الیاف پارچه سومیت

پارچه سومیت یک نوع پارچه برزنتی است، که در برابر نفوذ رطوبت مقاومت زیادی داشته و از الیاف صنعتی تولید می شود. به دلیل نوع الیاف مصرفی در این پارچه این نوع دارای بافتی بسیار خشن و با ضخامت زیاد است. معمولا پارچه هایی که به صورت صنعتی تولید می شوند به دلیل نوع تولید و نوع متریال مصرفی دارای مقاومت بالا در برابر آسیب های احتمالی هستند. الیاف خشن مصرفی در این پارچه نیز باعث ایجاد بافتی ضخیم در پارچه شده که برای تولید چادرهای مسافرتی گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود.

Important advantages and features of Sumit fabric

مزایای استفاده از پارچه های سومیت

  • خاصیت ضد آب این پارچه به آن مزیت استفاده به عنوان چادرهای مسافرتی و یا روکش های ماشین را می دهد. این روکشها به دلیل عدم نفوذ رطوبت و نور خورشید به لایه زیرین پارچه مانع از رنگ پریدگی و آسیب به رنگ خودرو می شود.علاوه بر آن خاصیت ضد آب پارچه نیز در فصل زمستان مانع از نفوذ رطوبت به زیر پارچه و آسیب دیدگی خودرو می شود.

  • استحکام بالای پارچه سومیت آن را مناسب برای دوخت چمدان های مسافرتی و یا کیف های نگهداری محصولات الکتریکی مانند لب تاپ می نماید. همچنین این پارچه برای دوخت انواع صندلی تاشو نیز بسیار مناسب بوده و به سرعت پوسیده و پاره نمی شود.

  • قابلیت تحمل وزن زیاد با توجه به وزن کم خود پارچه به آن توانایی  حمل لوازم و تجهیزات سنگین را می دهد بدون آن که سنگینی پارچه بر وزن بار اضافه شود.

  • تنوع رنگ و تنوع طرح در سومیت باعث می شود تا در موارد مختلف بتوان از رنگ های متنوع آن استفاده نمود.

  • لایه روی پارچه دارای قابلیت ضد رطوبت و ضد نور خورشید بوده و لایه زیرین آن علاوه بر نرمی در برابر خراشیدگی و پارگی بسیار مقاوم است.

  • این پارچه در انواع چهار فصل، معمولی، مخصوص مناطق گرمسیر و سردسیر و .. تولید و در بازار عرضه می شود.

Important advantages and features of Sumit fabric

کاربرد پارچه های سومیت

معمولا پارچه هایی که به صورت صنعتی تولید می شوند و از الیاف مصنوعی در آن استفاده می شود دارای خواص ویژه هستند. از مهم ترین خواص پارچه سومیت ضد آب بودن آن است. به همین دلیل از این نوع در تولید چمدان و یا کیف های بزرگ جهت حمل و نگهداری لوازم و تجهیزاتی که نباید به آن ها رطوبت برسد استفاده می شود. همچنین تولید چادرهای مسافرتی نیز از سومیت به دلایل خاصیت ضد آب این پارچه است.

این پارچه علاوه بر داشتن ضخامت زیاد دارای وزن بسیار کمی نسبت به محصولات مشابه است که باعث می شود محصولات تولید شده از آن دارای حداقل وزن ممکن باشند و استفاده از آن ها سبب خستگی مالک کیف و یا حمل کننده چمدان نشود.

Important advantages and features of Sumit fabric

انواع  پارچه سومیت

سومیت به دلیل صنعتی بودن قابلیت تولید در تنوع وسیعی را دارد. سومیت های معمولی به دلیل استحکام کم تنها از خاصیت ضد آب آن می توان استفاده نمود. این پارچه در صورت استفاده برای کیف و چمدان بعد از مدتی به صورت پوسته پوسته شده و از زیبایی و کارایی آن کاسته می شود.

پارچه سومیت چهار فصل با دوام و استحکام بسیار بالا قابلیت استفاده در موارد مختلف را داشته و بیشتر به رنگ خاکستری روشن تولید می شود. سومیت مخصوص مناطق مختلف آب و هوایی نیز علاوه بر خاصیت ضد آب دارای خاصیت ضد نور آفتاب نیز است. به همین دلیل در مناطق گرمسیر و سردسیر به خوبی در شرایط سخت محیطی دوام می آورد.

Important advantages and features of Sumit fabric

قیمت پارچه های سومیت

به دلیل تنوع وسیع پارچه سومیت این پارچه در قیمت های مختلفی نیز در بازار عرضه می شود. اما بعضی از فروشگاه ها با عرضه سومیت به قیمت تولیدی به مصرف کنندگان خدمات ارائه می نمایند. در صورتی که سومیت به صورت عمده از این فروشگاه ها خریداری شود خرید پارچه به صرفه بوده و هزینه مناسبی می توان برای آن در نظر گرفت.

فروشگاه پارچه به دو صورت حضوری و خرید آنلاین پارچه به خریداران محترم خدمات ارائه می نماید. خرید پارچه عمده برای تولیدی ها از این فروشگاه بسیار به صرفه و خرید پارچه عمده ارزان به نفع این گروه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات و همچنین دریافت لیست قیمت محصولات این فروشگاه به سایت فروشگاه پارچه مراجعه فرمایید. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.