اگر به دنبال خرید پارچه هستید و می‌خواهید در مورد آن اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید، با راهنمای خرید پارچه شما می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نوع پارچه را برای خود خریداری کنید و یک خرید عالی داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید پارچه

همان طور که می دانید در حال حاضر تنوع پارچه‌ها در بازار بسیار زیاد است و روز به روز هم به تنوع پارچه‌ها از لحاظ رنگ، جنس و طراحی افزوده می‌شود لذا آشنا نبودن با پارچه‌های مختلف می‌تواند انتخاب شما را دشوار کند و در نتیجه نتوانید تصمیم درستی را بگیرید.

در اکثر موارد کسانی که به دنبال خرید پارچه هستند بطور معمول بیش از هر چیز طرح و رنگ پارچه را مد نظر قرار می‌دهند هر چند بررسی طرح و رنگ پارچه می‌تواند در انتخاب پارچه مناسب مؤثر باشد ولی نمی‌تواند به عنوان اصل مهم و اساسی در راهنمای خرید پارچه محسوب شود لذا باید به موارد دیگری از جمله جنس و نوع و کاربرد پارچه نیز دقت فراوانی شود.

شناخت جنس پارچه

اولین گام در راهنمای خرید پارچه، توجه به جنس پارچه است، بطور کلی انواع پارچه‌های موجود در بازار را می‌توان در دو دسته مصنوعی و طبیعی قرار دارد که این دسته بندی با توجه به مواد اولیه‌ای است که در تولید آن‌ها بکار رفته است و مواد اولیه بکار رفته نقش موثری در طول عمر پارچه و همچنین حفظ استحکام آن در شرایط مختلف دارند.

بطور کلی پارچه‌هایی که در تولید آن‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌شود شامل کتان، ابریشم، پشم، پنبه، موهر و سایر موارد می‌باشند و پارچه‌هایی که در تولید آن‌ها مواد مصنوعی بکار گرفته شده است شامل؛ نایلون، ریون، استات، پلی استر و… است.

البته در بسیاری از موارد نیز شاهد ترکیب مواد اولیه طبیعی و مصنوعی در تولید یک پارچه هستیم که موجب ایجاد تنوعی از پارچه‌ها خواهد شد.

با توجه به جنس پارچه‌های گفته شده شما می‌توانید پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید پارچه‌هایی که از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند بطور معمول از پارچه‌های مصنوعی گران‌تر هستند.

همچنین بخوانید: پارچه چیست و انواع پارچه دارای چه ویژگی هایی است؟

راهنمای خرید پارچه2

ثبات رنگ پارچه

نکته‌ی دیگری که به عنوان راهنمای خرید پارچه باید به آن اشاره شود این است که زمانی که برای خرید پارچه اقدام می‌کنید، حتماً ثبات رنگ آن مورد توجه قرار گیرد، در صورتی که پارچه‌ای را انتخاب کنید که از رنگ ثابت برخوردار نباشد بلافاصله پس از شستن شاهد ایجاد لکه در آن خواهید بود به همین دلیل هنگام خرید پارچه را بخوبی وارسی کنید تا لکه‌های رنگی در پارچه دیده نشود البته در مواقعی لکه‌های تیره و روشن ممکن است که جزئی از طرح یک پارچه باشد که به معنی بی کیفیت بودن پارچه نیست بطور کلی لکه‌هایی که شامل طرح نمی‌شوند با کمی بررسی و تجربه قابل مشاهده است.

برای همین منظور می‌توانید از پارچه سفید یا پنبه دارای نم برای تست کردن ثبات رنگ استفاده کنید با کشیدن روی پارچه در صورت نداشتن ثبات رنگ دستمال رنگی خواهد شد.

همچنین بخوانید: انواع پارچه مناسب سایبان

راهنمای خرید پارچه

نوع استفاده از پارچه

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید پارچه باید به آن اشاره شود این است که باید با توجه به استفاده‌ای که از پارچه خواهید داشت نوع آن را نیز مورد توجه قرار دهید برای مثال؛ پارچه‌هایی که حالت کشسان دارد بیشتر برای فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند، در شرایط آب و هوایی گرم و تابستان شما به پارچه‌هایی با الیاف طبیعی نیاز دارید تا خنک باشد و از تعریق جلوگیری کند.

همچنین بخوانید: در ساخت چمدان از چه پارچه هایی استفاده می شود؟

راهنمای خرید پارچه3

آبرفت پارچه

یکی از مهم‌ترین مواردی که در راهنمای خرید پارچه باید به آن اشاره شود، آبرفت پارچه‌ها است در صورتی که پارچه با الیاف طبیعی خریداری کرده باشید دقت داشته باشید که پس از شست و شو کمی از این پارچه‌ها آبرفت خواهند داشت لذا توصیه می‌شود که همیشه پارچه‌های طبیعی در حدود ده درصد بیشتر از اندازه لازم برای دوخت و دوز خریداری شود.

خرید آنلاین پارچه

پس از آشنایی با راهنمای خرید پارچه در صورتی که به دنبال خرید پارچه عمده هستید و یا به دنبال خرید آنلاین پارچه هستید از طریق فروشگاه پارچه بصورت آنلاین می‌توانید خرید خود را انجام دهید، ویژگی خرید پارچه در فروشگاه پارچه MRA این است که قیمت پارچه بسیار مناسب است و همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما با کارشناسان ما ارتباط حاصل فرمایید.