همه ما سفر های متفاوتی را در طول زندگیمان تجربه کردیم که یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز سفر، چمدان است که انواع متفاوتی دارد. و در این مقاله به نحوه و تولید چمدان می پردازیم.

چمدان

در عصری که تولید چمدان وجود نداشته برای مسافرت های طولانی برای حمل بار خود، از بسته های پارچه ای به عنوان توشه استفاده می کردند با مرور زمان و دردسرهایی که این توشه های پارچه ای برای مسافران داشت به مرور کنار گذاشته شدند و جعبه های چوبی و چرمی جای آنها را پر کردند. این جعبه های چوبی را می توان اولین چمدان‌ها در نظر گرفت چون اساس کار تولید چمدان همانگونه است و امروز فقط طرح و انواع مختلف و متفاوتی به آن اضافه شده است. چمدان های امروزی از جنس فلز، پلاستیک سخت، چرم، پارچه های مقاوم یا ترکیبی می باشند اما عمدتاً از الیاف مصنوعی برای ساختن چمدان ها استفاده می کنند. همینطور درب چمدان ها نیز می تواند برای امنیت بیشتر مجهز به قفل باشد و یا خیر. برخی از آنها دارای دسته های بلند و برخی دارای چرخنده هستند.

همچنین بخوانید: عوامل تاثیر گذار بر قیمت پارچه

What fabrics are used in making suitcases?

پارچه چمدان های سافت کیس

به طور کلی می‌توان گفت که چمدان را براساس پوسته ی بیرونی که دارند به دو دسته کلی هارد کیس و سافت کیس مورد استفاده قرار می گیرد. و ما در اینجا به توضیح پارچه چمدان سافت کیس می پردازیم. جنس پوسته خارجی این چمدان ها از نوع پارچه است.در گذشته برای تولید چمدان از  خرید پارچه عمده مانند برزنت یا کرباس استفاده می کردند اما به مرور زمان، خرید پارچه از جنس های مناسب امروزی جایگزین شد. چمدان های سافت کیس بخش عمده‌ای از بازار را تشکیل می دهند.

یکی دیگر از تفاوت های چمدان مربوط به شکل ظاهری چمدان‌ها است که این تقسیم بندی می تواند بر اساس حجم و گنجایش چمدان باشد و خریدار بسته به نوع نیاز خود و مسافرتی که در پیش دارد می تواند برای خرید چمدان مناسب اقدام کند.

What fabrics are used in making suitcases?

خرید پارچه برای تولید چمدان

امروز شاهد گسترش فعالیت ها و هم چنین تعداد فروشگاه پارچه آنلاین و سایت های خرید آنلاین پارچه و خدمات رسانی اینترنتی هستیم که رو به افزایش است و تولیدی های بزرگ و پخش عمده پوشاک خیاطی ها و پارچه فروشی ها از این سایت ها نیاز خود را برطرف می کنند و ما در اینجا به برخی از مزایای خرید پارچه اینترنتی  می پردازیم.

  • کاهش وقت در خرید و مراجعه به بازار.
  • مشاهده طرح ها و انواع مختلف آن
  • مقایسه قیمت ها نسبت به همدیگر و کیفیت برند ها با هم.
  • خرید پارچه عمده ارزان و سفارش به صورت عمده.
  • ارسال سریع پارچه خریداری شده.
  • عملکرد سریع در خرید و همچنین دریافت مشاوره برای خرید پارچه.
  • وضعیت هایی است که خرید آنلاین پارچه را پررونق کرده است.

همچنین بخوانید: پارچه چیست و انواع پارچه دارای چه ویژگی های است

What fabrics are used in making suitcases?

استفاده از پارچه سومیت در تولید چمدان

همانطور که در بالا اشاره کردیم مقاوم بودن پارچه چمدان مهم است زیرا در مواقعی چمدان بار سنگین را متحمل می شود یکی از پارچه ها که در بخش بیرونی چمدان استفاده می‌شود پارچه سومیت است.

سومیت موجب می شود تا وزن چمدان کاهش پیدا کند و در عین حال استحکام کافی برای جا دادن حجم بالایی وسیله ها را درون خود داشته باشد. همچنین پارچه های سومیت مانع از نفوذ رطوبت آب و هوا می شوند،  همینطور می توانند از آسیب‌های ناشی از ضربه های احتمالی در جابه جایی  جلوگیری کند. در کنار مزیت های زیادی که پارچه سومیت دارد می توان به ضد آتش بودن آن نیز اشاره کرد که همین امر باعث شده است تا این نوع پارچه امنیت چمدان را بالا ببرد.

همچنین بخوانید: بررسی مهم ترین تفاوت پارچه سومیت و اسمیت

What fabrics are used in making suitcases?

قیمت پارچه ی سومیت مناسب چمدان

شرکت های نساجی زیادی پارچه های صنعتی مختلفی از جمله پارچه سومیت را طراحی و تولید می کنند. هر کدام از این شرکتهای نساجی طبق نرخ نامه های خود قیمت این پارچه ها را اعلام می‌کنند. پارچه سومیت یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت چمدان ها است.

یکی از عامل های دیگر که بر قیمت پارچه و تولید چمدان تاثیرگذار است میزان تراکم پارچه استفاده شده در چمدان است .هر چقدر تراکم پارچه در چمدان بیشتر باشد هزینه بیشتری باید بابت آن پرداخت کرد.

در کنار سایر عوامل که گفته شد می توان به جنس و نوع الیاف به کار رفته در این نوع از پارچه ها نیز اشاره کرد و تاثیر آن بر روی قیمت پارچه را نیز قابل اهمیت دانست.

خرید چمدان تقریباً صرف هزینه نسبتا بالایی را می خواهد و بخش زیادی از بودجه سفر را باید به آن اختصاص داد. با توجه به امکانات و ویژگی های متنوع  و بسته به برند قیمت متفاوتی دارد.

برای خرید آنلاین پارچه و همچنین خرید پارچه عمده ارزان به سایت فروشگاهی ما مراجعه فرمایید. بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را با خرید محصولات ما تجربه نمایید. جهت ارتباط با کارشناسان ما در فروشگاه پارچه MRA از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.