یکی از تولیدات در صنعت نساجی تولید پارچه می باشد که برای کاربردهای مختلف با قیمت های مختلف تولید می شوند. خرید پارچه برای تولید کنندگان، خیاطان و مشاغلی از این قبیل معمولا به صورت عمده انجام می گیرد و برای افرادی که به صورت تک از پارچه برای دوخت و دوز و یا کارهایی از این قبیل استفاده می کنند به صورت متری خرید و یا فروش می شود.

خرید پارچه عمده

خرید پارچه از بازار های پارچه فروشان که در مناطق خاصی در کنار هم وجود دارند، انجام می شوند مانند سرای پارچه فروشان به نام امیرکبیر در تهران که بسیار شناخته شده است. در زمان خرید پارچه به صورت عمده، پارچه به صورت طاقه ای و با رنگبندی متفاوت در هر نوع از پارچه خریداری می شود. حتی پارچه های خارجی هم که متراژ آنها بر اساس یارد محاسبه می شود و هر طاقه 50 یارد می باشد، خریداری می شوند.

خریداران پارچه عمده صفحه ای مانند کاتالوگ را که تکه ای از هر پارچه با رنگبندی در آن وجود دارد را می بینند و با پسند کردن آن کل کاتالوگ و یا برخی از کد های آنها که در زیر هر تکه نوشته شده است را برای خرید انتخاب می کنند.

فروشگاه پارچه

بعضا افراد برای خرید پارچه خرید حضوری را ترجیح می دهند، مخصوصا عمده فروشان. اما در این حالت بازار پر می شود از چک های برگشتی و .. البته مشکلات ترافیکی مشکلاتی گفتاری که در زمان خرید ممکن است به دنبال داشته باشد. اما با به روز شدن فروش مغازه داران فروش پارچه از طریق فروشگاه های آنلاین، سایت ها و یا پیچ های مغازه داران انجام می گیرد که کار را برای مغازه داران و مشتریان راحت کرده اند.

پارچه ها در دسته بندی به فروش به درجه 1.25، درجه 1.5، درجه 2 و استوک تقسیم بندی می شوند. یکی دیگر از عواملی که در تشخیص پارچه اهمیت دارد گرماژ و میزان تراکم پارچه بوده که اندازه گیری می شود.

همچنین بخوانید: اسم پارچه های سنتی

خرید پارچه مرغوب در صنعت نساجی 1-min

خرید پارچه عمده ارزان

در خرید پارچه به صورت عمده پارچه ها به چند صورت طاقه یا توپی، عدلی و یا کیلویی به فروش می رسند که باید از جنس پارچه مرغوب آگاهی داشته باشید تا بتوانید پارچه با قیمت ارزان و در عین حال با کیفیت بالا را تهیه کنید. اگر پارچه به صورت کیلویی فروخته می شود حتما دلیل بر ارزانی آن نیست بلکه پارچه هایی که کشی بوده و قابلیت اندازه گیری از طول را ندارند را به صورت کیلویی می فروشند که صد در صد دارای کیفیت پایین تری نسبت به سایر پارچه ها دارند.

در زمان خرید پارچه عمده ارزان ممکن است خریدار از کارخانه سری رنگ های یک نوع از پارچه را خریداری نماید که به این صورت ارزان تر از حد معمول برای خریدار تمام می شود و یا ممکن است فروش هم به صورت سری رنگ و هم به صورت عدلی باشد، در این صورت داخل عدل دو سری رنگ و حداقل فروش یک عدل می باشد.

قیمت پارچه مناسب در فروشگاه ها

یکی از مواردی که در قیمت گذاری پارچه مهم است جنس و الیاف آن می باشد ممکن است افرادی که برای خرید پارچه می روند تنها با دیدن و لمس آن قیمت گذاری پارچه را قضاوت کنند. اما باید بدانید که به غیر از دسته بندی هایی که در مدل های مختلف پارچه وجود دارد جنس آنها هم در قیمت گذاری مهم بوده به طوری که پارچه را بعضا افراد به هندوانه در بسته تشبیه می کنند.

اما از همه این موارد که بگذریم به طور کلی در دسته بندی قیمتی، پارچه های کتان، ابریشم و یا کشمیر و یا حتی پشمی که نزدیک به 2800 یورو می باشد از پارچه هایی با عنوان لمه، ریون (که در حدود 4000 تا 57000 متری از عمده تا متری می باشند )، نخی و یا مواردی از این قبیل بسیار گران تر هستند.

همچنین بخوانید: پارچه دست باف ایرانی و ویژگی های آن

خرید پارچه مرغوب در صنعت نساجی 3-min

قیمت خرید آنلاین پارچه

قیمت خرید پارچه عمده یا تک به صورت متری، با توجه به جنس و کیفیت انواع آنها قیمت گذاری می شود. همچنین کاربرد پارچه ها در صنعت نساجی نیز تاثیر بسیاری در قیمت پارچه دارد. خرید انواع پارچه از فروشگاه پارچه های مختلف امکان پذیر است، اما بهتر است مراقب باشید وقتی پارچه دلخواهتان را خریداری می کنید، جنس تقلبی را به جای جنس اصلی خریداری نفرمایید. همچنین اگر قصد خرید پارچه را از طریق سایت های اینترنتی و آنلاین دارید، مطمئن باشید حتما سایت مورد نظر معتبر باشد و از فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنید که جنس های بی کیفیت به فروش نگذارند.