نساجی را می‌توان یکی از صنایعی دانست که در گذر زمان توانسته پیشرفت بسزایی داشته باشد و هنوز نیز هر ساله شاهد بوجود آمدن روش‌های نوین و تکنولوژی‌های پیشرفته در این زمینه هستیم، به نحوی که هر سال در بدترین حالت ممکن شاهد ارائه و ابداع صد محصول نساجی جدید هستیم که تمرکز خود را بر روی پایداری و تکامل تکنولوژی قرار داده‌اند و از این رو توانسته‌اند به موفقیت برسند.
پس همانطور که متوجه شدید صنعت نساجی رونق فراوانی دارد و هر ساله عموم زیادی وارد این بازار کار می‌شوند تا با ارائه‌ی خدمات با کیفیت و محصولاتی در حد استاندارد‌های جهان بتوانند رضایت مشتری را جلب کرده و برای کسب و کار خود نیز پیشرفت‌‌هایی حاصل کنند.
اما پس اینکه یک محصول از رده خارج می‌شود چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد؟ آیا منسوجات پس از طی کردن چرخه‌ی عمر خود بی مصرف می‌شوند؟ در اغلب موارد این مورد عملی می‌شود اما برای جلوگیری از آن باید چکار کرد؟ رسوب کردن این منسوجات در محل‌ها دفن زباله می‌تواند علاوه بر افزایش زباله‌ها تأثیر بسیار جدی بر روی انسان و محیط زیست داشته باشد. پس ما همواره باید به فکر ابداع راه‌حل‌هایی باشیم که بتوان از این مورد جلوگیری کرد.

دستگاه بازیافت پارچه

بیشتر بخوانید: پارچه برزنت کیفی چیست؟

بعضاً شاهد این بودیم که شرکت‌ها و افراد زیادی تلاش‌هایی موفقیت آمیزی برای تجزیه بعضی از مواد دور ریختنی انجام داده‌اند، اما با این وجود نیز شاهد باقی ماندن رسوب‌کننده‌های مضر بوده‌ایم که تجزیه نخواهند شد. قابل توجه است که زمانی که این مواد را تجزیه کنید نیز، مشکلات مختلفی ایجاد می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به آزاد شدن گازه‌های گلخانه‌ای سمی اشاره کرد که در نتیجه محیط آب را آلوده خواهد کرد.
اما راه حل چیست؟ چطور می‌توان از رخ داد این مشکل جلوگیری کرد؟ از چه تکنولوژی‌هایی برای مدیریت ضایعات در صنعت نساجی استفاده کنیم؟ در این مطلب با من همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با ضایعات صنعت نساجی بپردازیم.
همچنین برای خرید پارچه از بهترین فروشگاه پارچه می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت سر بزنید و با مقایسه محصولات مختلف، بر اساس ویژگی‌های مد نظر خود انتخاب نهایی را انجام دهید.

بازیافت ضایعات منسوجات به لباس

یکی از روش‌های دیگر استفاده از الیاف و پوشاک به عنوان بازیافتی می‌باشد، به این شکل که پوشاکی که از قبل استفاده شده‌اند را بازیافت کنید و با استفاده از آن‌ها‌ منسوجات جدید را تولید و توزیع کنید. با اینکار علاوه بر کاهش هزینه‌ی ساخت لباس و در دسترس بودن بیشتر اجناس شاهد از بین رفتن مشکلات مذکور خواهیم بود.
یکی از دلایل اصلی استفاده از این روش را نیز می‌توان افزایش آگاهی میان مصرف‌کنندگان دانست که باعث ایجاد یک نیروی محرک در هرچه بیشتر بکارگیری این روش شده است، مطالعاتی که اخیراً توسط متخصصین و فعالان این حوزه انجام شده نشان می‌دهد که استراتژی و بازارایابی درست باعث می‌شود که تولید کنندگان و حتی مصرف‌کنندگان به استفاده از این نوع محصولات روی بیاورند.
به همین علت شاهد این هستیم که تولیدات قابل بازیافت توسط مصرف‌کنندگان رد نخواهد شد، البته در جزئیات این پژوهش‌ها مشخص شده بود که این نگرش استفاده از مواد قابل بازیافت در مردان بیشتر از زنان می‌باشد چرا که به تجملات و زیبایی کمتر اهمیت می‌دهند.
در همین حین شاهد افزایش استفاده از این روش هستیم تا جایی که به صورت بین‌المللی از آن استفاده شده است، برای خرید آنلاین پارچه از فروشگاه پارچه ام ار ای استور و همچنین اطلاع از قیمت پارچه می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت سر بزنید یا با پشتیبانی تلفنی ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت پارچه و عوامل تاثیر گذار بر آن

استفاده از برندهای حاوی پایداری زیست محیطی

بعضاً شرکت‌هایی وجود دارند که با ارائه‌ی روش‌های بهینه توانسته‌اند مواردی را ارائه دهند تا با استفاده از آن‌ها شما بتوانید روش‌هایی را برای بازیافت بطری‌های قدیمی و مواد مشابه استفاده کنید.
شرکت پاتاگونیا (Patagonia) یکی از پیشتازان این ماجرا می‌باشد که توانسته از این الیاف بازیافت شده در خطوط تولید لباس برندهایی نظیر شلوار جین آرمانی استفاده کند.
البته قابل توجه است که شرکت مذکرو به تنهایی در این زمینه فعالیت ندارد و شاهد وجود و پیشرفت شرکت‌های دیگری نیز هستیم که محصولات خود را با استفاده از ضایعات بطری‌های PET راه اندازی نموده‌اند.

بازیافت پارچه در صنعت نساجی

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با تکنولوژی‌های مورد استفاده در مدیریت ضایعات در صنعت نساجی بدست آورده باشید؛ برای خرید پارچه  و خرید عمده پارچه می‌توانید به بخش فروشگاه سر بزنید یا با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید. ما سعی داریم تا با ارائه‌ی با کیفیت‌ترین محصولات همراه با پشتیبانی با کیفیت و تضمین کیفیت رضایت شما را جلب کنیم.