افرادی که به دنبال دوخت لباس با ارزش با پارچه های خریداری شده خود هستند، باید به چند نکته در زمان خرید توجه نمایید. شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه به افراد کمک می کند تا بتوانند لباس های زیبا با بالاترین کیفیت دوخت را تهیه نمایند. با داشتن اطلاعات کافی می توان بهترین نوع پارچه را از نظر الیاف تهیه نمود.

توجه به موارد استفاده هر نوع پارچه

شاید شما هم در فروشگاه پارچه دچار سردرگمی شده باشید. تنوع گسترده انواع پارچه باعث می شود تا افراد تا لحظاتی نتوانند به خوبی برای انتخاب نوع پارچه تصمیم بگیرند. اولین نکته برای شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه توجه به مورد مصرف پارچه است. این که افراد بدانند برای چه موردی نیاز به خرید پارچه دارند، می تواند کمک زیادی به انتخاب صحیح آنها نماید. همچنین دانستن نوع بافت در هر نوع پارچه ای نیز زمان انتخاب را برای افراد کمتر می نماید. به عنوان مثال؛ پارچه های رومبلی، پارچه های لباسی و یا شناخت انواع آستری و نوع بافت در هر کدام باعث می شود تا بهترین انتخاب را برای هر امری داشته باشید.

شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه

پارچه ها در تنوع بسیار وسیعی تولید می شوند. تقسیم بندی پارچه ها به انواع طبیعی یا مصنوعی و یا پارچه هایی که به آنها معدنی اطلاق می شود، باعث می شود تا پارچه ها دارای کاربردهای مختلفی باشند. بیشتر پارچه ها دارای الیاف طبیعی هستند. این گروه از پارچه در دو دسته گیاهی و حیوانی قرار می گیرند. این نوع پارچه ها بسیار مورد توجه بوده و در تابستان بسیار خنک و سبک هستند. از انواع پارچه های گیاهی می توان به پارچه چیت، کتان، چلوار و یا نخ پنبه اشاره نمود. انواع پارچه های حیوانی نیز به انواع چرم و ماهوت می توان اشاره نمود.

اما بعضی از پارچه ها که به صورت مصنوعی در کارخانه تهیه می شوند به دلیل مقاومت بیشتر بسیار مورد توجه هستند. از این نوع نیز می توان به پارچه های اکریلیک و یا ساتن اشاره نمود. اما پارچه های معدنی دارای ویژگی های بسیار خاص بوده و در موارد ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. از این نوع پارچه ها می توان لباس کارهایی که از آنها جریان الکتریسیته عبور نمی کند یا در برابر آتش مقاومت بیشتری دارند، تولید نمود.

همچنین بخوانید: منشا انواع پارچه و خاصیت های گوناگون آنها

بهترین الیاف پارچه 3

ویژگی های مهم هر گروه از پارچه ها

در زمان خرید پارچه شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه کمک می کند تا بهترین لباس را بتوانید از انواع پارچه تهیه نمایید. هر گروه از پارچه های نام برده شده در قسمت قبل دارای چند ویژگی منحصر به فرد است که شناخت این ویژگی ها در انتخاب اصلح افراد تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال پارچه هایی که دارای منشاء گیاهی هستند مقاومت بالا و همچنین جذب رطوبت زیادی دارند. لباس های تهیه شده از این نوع پارچه ها برای فصول تابستان و در مناطق گرم بسیار مورد توجه افراد است و داشتن قیمت مناسب نیز از ویژگی های خاص این گروه از پارچه ها است.

اما پارچه ها با منشاء حیوانی مانند انواع چرم های حیوانی و یا پارچه های ماهوت علاوه بر قیمت زیاد دارای استحکام زیادی نیز هستند. اما این نوع نیاز به مراقبت و توجه بیشتر در زمان دوخت و نگهداری پس از دوخت دارند. شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه به افراد کمک می کند تا از راه های نگهداری لباس ها نیز به خوبی اطلاع حاصل نمایید.

پارچه های مصنوعی نیز به دلیل ساختار ویژه دارای بافت مخصوصی هستند. این نوع حتی می توانند سبک تر از پارچه های گیاهی تهیه شوند. برای شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه های مصنوعی می توان گفت که هر کدام از این پارچه ها با ویژگی های خاص برای استفاده گروه های خاصی از افراد تولید می شوند. قیمت پارچه های مصنوعی در مقایسه با انواع دیگر کمی بالاتر است.

 

همچنین بخوانید: راهنمای خرید پارچه 

بهترین الیاف پارچه 2

روش بافت و شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه

پارچه ها به دو روش در کارخانه ها بافته می شود. این دو روش در بافت پارچه ها و ویژگی های آنها تغییراتی زیادی ایجاد می نماید. روش تار و پودی در بیشتر پارچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با تغییر در نحوه قرارگیری تار و پود می توان تنوع بسیار زیادی در پارچه ها را ایجاد نمود. پارچه های لی، کجراه و یا … از انواع پارچه های تولیدی در این روش هستند.

اما روش حلقوی در بافت پارچه ها به صورت بافت با نخ بافتنی است. در این روش با ایجاد حلقه هایی نخ های مصرفی پارچه ها از داخل هم عبور می نمایند. این نوع از پارچه ها نیز دارای ویژگی های بسیار خاصی هستند. از این نوع نیز می توان به انواع پارچه های تریکو و کشباف اشاره نمود.

 

همچنین بخوانید: اسم پارچه های سنتی

بهترین الیاف پارچه 1

خرید پارچه عمده

افرادی که نیاز به خرید پارچه عمده ارزان دارند، می توانند با مراجعه به سایت فروشگاه پارچه به صورت اینترنتی اقدام به تهیه پارچه نماید. قیمت خرید آنلاین پارچه در فروشگاه پارچه MRA در مقایسه با سایت های مشابه بسیار مناسب بوده و علاوه بر آن با مراجعه به این سایت افراد می توانند با مطالعه مطالب درج شده در رابطه با انواع پارچه با شناخت بهترین الیاف در دوخت و بافت پارچه بهترین انتخاب را برای هر نوع پارچه مورد نیاز خود داشته باشند.کارشناسان ما نیز در مجموعه فروشگاه پارچه MRA در انتخاب بهترین نوع پارچه به شما عزیزان کمک خواهند نمود، از این رو جهت ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام فرمایید. کیفیت بالا و قیمت مناسب از جمله مهترین اهداف ما است.