پارچه یکی از نیازهای اساسی برای دوخت انواع پوشاک است. در میان پارچه های متنوع بازار، پارچه کرپ خاویاری از تنوع زیادی برخوردار است که بسیار مورد توجه نیز قرار دارد و مصارف مختلفی نیز دارد. این پارچه در تمام فصول سال برای دوخت انواع لباس مجلسی، چادر و مانتو و … استفاده می شود. این پارچه به گونه ای است که در برابر چروک شدن مقاوم می باشد و این موضوع دغدغه بسیاری از افراد را در زمان پوشیدن لباس در برابر چروک شدن، نیز برطرف می کند. در ادامه با این نوع از پارچه که از دسته پارچه های کرپ محسوب می شود، بیشتر آشنا می شویم.

پارچه کرپ چه نوع پارچه ای است؟

پارچه کرپ نوعی از پارچه است که به طور معمول براق بوده و جنس نرم و لطیفی دارد. این پارچه دارای افت و ریزش خوبی است و بر روی اندام به خوبی می نشیند، به همین دلیل در لباس های مجلسی و رسمی و همچنین مانتو و چادر های خاص از آن استفاده می شود و خانم ها بسیار از این پارچه برای دوخت لباس های مختلف استقبال می کنند..

امروزه برخی تریکوها نیز به صورت کرپ تهیه می شوند. پارچه کرپ دارای ضخامت متفاوت می باشد. برخی از آنها نرم و برخی زبر هستند. به دلیل تنوع جنس، از این پارچه در مصارف مختلف به جز لباس مانند رومبلی، رومیزی و غیره نیز استفاده می شود.

Learn more about sturgeon crepe fabric

انواع پارچه کرپ

  • کرپ حریر
  • کرپ فلورانس
  • کرپ گاباردین
  • کرپ اسکاچی
  • باربی
  • مرویجت
  • گلدار
  • کرپ پفکی یا همان حبابی
  • کرپ پوپلین
  • دیور
  • کن کن
  • کرپ موهر
  • کرپ موس
  • غواصی
  • کرپون

Learn more about sturgeon crepe fabric

با پارچه خاویاری بیشتر آشنا شویم

این پارچه فوق العاده مصارف مختلفی دارد و به دلیل جنس خاص آن، می توان گفت که چهار فصل است. از پارچه خاویاری انواع لباس های عادی و مجلسی زنانه و مردانه را تهیه می کنند. جنس این پارچه در واقع ویسکوز پلی استر است.

ویسکوز یک نوع الیاف طبیعی است که دارای ماهیتی گیاهی می باشد که از طریق تغییر و بازیابی کاه برنج و گندم، الوار درختان و مغز چوب، پنبه و یا تفاله نیشکر بدست می آید. تولید آن بدین گونه است که این مواد طی فرایندی به خمیر تبدیل شده و تصفیه می شود و سپس در هم تنیده و به الیاف ویسکوز تبدیل می گردد. در کنار این نوع از الیاف پلی استر که از الیاف مصنوعی است نیز، استفاده می شود.

این نوع از پارچه بر روی سطح خود دارای گلهایی به اندازه یک دانه خاویار و یا ماش می باشد و برجسته است و برای دوخت انواع چادر و مقنعه از آن بسیار استفاده می شود. یکی از مزایای این پارچه چروک نشدن آن به راحتی و همچنین شستشوی راحت آن است.

Learn more about sturgeon crepe fabric

کاربردهای پارچه کرپ خاویاری

از پارچه کرپ خاویاری در دوخت لباس برای مصارف مختلفی استفاده می شود. از آن جمله می توان به دوخت کت و مانتو، شومیزهای زیبا و مجلسی و همچنین لباس های رسمی مانند دامن و شلوار اشاره کرد. این پارچه به دلیل داشتن ضخامت مناسب بسیار مورد توجه می باشد و خیاطان نسز کار کردن با آن را بسیار راحت می دانند.

پارچه کرپ خاویاری دارای رنگ های متنوعی می باشد و همچنین خاصیت ریزش فوق العاده ای دارد، به همین دلیل نیز بسیاری از افراد که در پوشش خود از چادر استفاده می کنند، پارچه کرپ خاویاری را انتخاب مناسبی برای خود می دانند. در واقع باید گفت تنوع زمینه دوخت برای یک پارچه از مزایای آن محسوب می شود که پارچه کرپ خاویاری از آن برخوردار است و برای دوخت لباس ها و محصولات پوششی و تزیینی متنوعی از آن استفاده می شود.

Learn more about sturgeon crepe fabric

مجهولات و سوالات در رابطه با خرید پارچه کرپ خاویاری

خریداران، مغازه داران و همچنین خیاطان در زمان خرید پارچه باید به مواردی توجه داشته باشند که یکی از آنها میزان کیفیت و کارایی پارچه و همچنین قیمت پارچه در بازار می باشد. شما می توانید برای خرید این نوع از پارچه بسیار فوق العاده و پرکاربرد به فروشگاه پارچه به شکل حضوری مراجعه کرده و جنس آن را از نزدیک ببینید و خرید پارچه عمده و یا خرده خود را با خیال راحت انجام دهید.

فروشگاه پارچه MRA یکی از تولیدکنندگان پارچه با مرغوب‌ترین نخ ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سعی در کسب رضایت مشتریان خود را داشته است. قیمت پارچه در این فروشگاه بسیار مناسب بوده و پارچه های عرضه شده در آن از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. خرید پارچه عمده و خرید پارچه عمده ارزان از این فروشگاه برای تولید کنندگان پوشاک، کیف و کفش و … با صرفه اقتصادی بیشتری همراه خواهد بود.

برای خرید پارچه به صورت عمده و یا خرید آنلاین پارچه می توانید و کسب اطلاعت بیشتر می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.